老Blue日記

星期三, 5月 07, 2008

餅乾相機數碼化?





2008年5月7日
戊子年四月初三
凌晨

〈相機〉
我老Blue同幾位工友週不時都會起工餘時間就講映機或者攝影,
唔知係咪DSLR真係普及咗,
還是耳濡目染影響底下,
呢排亦多咗同事相繼加入DSLR行列,
實屬「好」事!

雖然論攝影器材,
我老Blue確實再無添加嘅必要,
不過,仍然有枝心水鏡頭都依家都好想擁有,
就係O記新出嘅「餅乾鏡」ZD 25mm f/2.8,
呢枝鏡由公佈至有用家報告,
人氣度都好高,
自己亦一直留意有關資料。
由於呢枝鏡係O記起4/3系統第一枝標準鏡(視角相等於135mm 50mm標準鏡),
亦係首枝以Pencake鏡形式推出,
加上售價合理($19XX),
上個月尾香港第一水到貨,
好快已經sold out,
據聞今個月15號連同新機E-420一齊返貨,
勢必再掀O記友搶貨潮!
呢水如果有貨剩的話,
自己入貨嘅機會都會好大,
因為外型及性價比實在太吸引.....。

可能有朋友會問:點解O記枝4/3標準鏡會以Pencake鏡出現呢?
呢個問題我都有諗過!
無錯!其實做一枝標準大光圈,
理論上應該唔難做呀?
點解要出Pencake呢?
我老Blue最近為咗呢個問題,
睇咗好多有關呢枝鏡嘅資料及新聞,
其中以國內PChome訪問O記上海信息統括室室長﹣大浦康達,
編輯徐嘉問到O記會否推出類似「死馬」DP-1產品意向(即4/3版嘅DC)?
大浦先生就話....僅僅一個鏡頭是不夠的(其中一句可圈可圈點的說話),
跟住例牌講O記會密切留意DP-1或類似產品發展等等.....。

自己睇完之後,
即時聯想到O記好耐好耐之前,
大約45年前(1963年)O記推出過一部相當經典嘅菲林相機-Pen F,
呢部嘢上網睇番資料先至知道當時Pen F原設計者-Yoshihisa Maitani (谷村吉久)先生,
受當時O記落「柯打」話要做一部平價非SLR相機打市場,
於是谷村先生做咗第一部半格菲林嘅(以現今DSLR計算,即APS Size DSLR尺寸)Rangefinder相機兼可換鏡頭嘅量產機出嚟!!
不過據資料出處見Olympus Pen F:史上第一台半格單眼相機
話由於歐美對半格菲林唔係咁buy,
所以出咗三個型號,維持十年生產線最後結束O記半格「餅乾相機」嘅命運囉.....。

講咗咁耐其實我老Blue想講啲乜呢?
O記出番單反咁耐,
一直強調4/3小而優則美呢個設計概念,
雖然有唔少人提出論點質疑及反對,
但係我老Blue覺得O記一直有一套同市場期望嘅路不相符嘅堅持,
直至出咗E-410/E-510終於將4/3小則美呢個概念發揮出嚟。
今次出呢枝ZD 25mm Pencake低階標準鏡,
令我覺得O記想用枝餅鏡測試市場反應,
繼而會有重出Pen F數碼化計劃。
當然呢個純綷係個人推測及主觀願望啦,
因為以現有條件及技術,
O記做一部類似Pen F嘅4/3版Rangefinder一啲都唔難呀,
問題係市場接唔接受到咁解?
早期E-300外型跟本就似足Pen F設計,
不過體型未夠「瘦身」而已,
若然O記做到一部好似當年Pen F咁「纖巧」可換多枝平價「餅鏡」嘅DSLR,
即類似Contax G系及Leica M系平價版,
配合現有技術﹣LiveView及防手震系統,
我估計可以為O記起DSLR市場打開一個缺口,
令用家提供「更輕巧」嘅選擇!

Blueman

標籤:

0 Comments:

發佈留言

<< Home